Digitaal scherm

Adverteren op een digitaal scherm

mei 16, 2017

by — Posted in Marketing

Adverteren is zorgen dat je je klanten bereikt met de boodschap dat jouw product het product is dat ze zoeken, nodig hebben, hun leven verbetert, etcetera. Er zijn verschillende manieren waarop je kunt adverteren. Plaatsen waarop dat kan zijn onder andere natuurlijk de krant, tijdschriften, huis-aan huis verspreide folders, tv-reclame, billboards, reclamemasten, verlichte reclamezuilen, ook wel mupi’s genoemd, de buitenkant van bussen en auto’s, internet reclame, reclame via apps op de smartphone,… Reclame is er op heel veel verschillende plaatsen.

Out of home marketing

Maar met welke manier van adverteren bereik je nu je klanten het best? Mensen lezen niet meer iedere dag de krant. Dat wil zeggen, dat doen ze wel, maar meestal op het internet, waar ze adblockers gebruiken om geen advertenties te hoeven zien. TV diensten zoals netflix en diensten voor muziek streaming zoals Spotify worden ook aangeboden zonder advertenties. En tv-programma’s worden vaak opgenomen, zodat men bij het kijken steeds over de reclame heen zappt. Wat tegenwoordig het meest effectief blijkt te zijn is Out Of Home marketing, oftewel OOH, of ‘buitenreclame’. Dit is de reclame die zich buitenshuis bevindt, bijvoorbeeld op billboards, reclamezuilen en de zijkant van bussen. Dit kan niet geblockt, weg geklikt, overheen gezapt of weggeworpen worden. Het valt op, en wordt niet als irritant ervaren. Het heeft daarmee een groot bereik, en dit blijkt ook wel uit onderzoek dat ernaar gedaan is.

Digital Out Of Home marketing

Toch kleven er wat nadelen aan OOH. Er is een grote mate van verspilling, doordat de bestemde doelgroep niet direct aangesproken wordt. Ook is het bepaald niet voordelig, en er zijn grenzen aan de content die je kunt leveren.

Een effectievere manier van adverteren is DOOH: Digital Out Of Home marketing. Hiervoor kun je grote schermen gebruiken, en de campagnes erop kun je plannen, aansturen en optimaliseren naar de doelgroep die zich binnen het bereik bevind. Relevante informatie kan verwerkt worden, en de reclamecampagne kan er eenvoudig op aangepast worden.

Digital Signage

Digitaal adverterenJe kunt hier binnen je eigen bedrijf mee beginnen, door Digital Signage schermen te plaatsen. Deze schermen zijn te bedienen met allerlei softwareoplossingen. Dit kan gratis open source technologie zijn, maar je kunt ook pakketten kopen, of een abonnement. Bij de laatsten komt vaak ook gratis ondersteuning mee in het pakket, en het heeft meestal meer mogelijkheden. Wat voor jou het beste is, hangt af van je situatie, en wat je wilt bereiken door digitaal te adverteren. Stap eens binnen bij een bedrijf dat zulke schermen verkoopt om te kijken naar de mogelijkheden!

Narrowcasting display bestellen.